CARA MENCUCI KESAN AIR KENCING KUCING

Air kencing kucing mengeluarkan bau yang kuat disebabkan kadar yang tinggi pengambilan protein dalam pemakanan serta semulajadi, serta kurang nya meminum air. 

Air kencing kucing mempunyai kadar uric asid yang tinggi berbanding haiwan yang lain.

Uric asid adalah bahan yang sukar dilunturkan kerana kekuatan pada strukturnya kerana ianya terbentuk dari kristal yang tidak larut. Masalah ini akan timbul sekiranya si bulus kencing di atas sofa atau tilam yang memang susah dicuci.

Di bawah kami bagi cara yang paling mudah untuk hilangkan bau hancing kucing dengan bahan asas yang boleh didapati di dalam setiap rumah iaitu CUKA:

1) Letakkan tuala lama di atas air kencing dan gunakan pemberat (cth:bata) untuk menyerapkan nya sebanyak mungkin. Kemudian alihkan tuala yang sudah menyerap air kencing si bulus. 

korang sanggup ke marah si bulus dgn muka cmni kalo dia ter poo / pee kat sofa korang ?

2) Jika di kesan tempat tersebut sudah kering, cara nya adalah letakkan tuala di tempat air kucing dan dituangkan air panas di atas nya. Kemudian alihkan tuala yang sudah menyerap air kencingnya. 

3) Buat kan campuran cuka dan air dalam kadar nisbah nya 50:50 di dalam baldi yang kecil dan kacaukan supaya ia bercampur. 

4) Tuangkan campuran cuka ke atas tempat tadi, pastikan tidak merebak ke kawasan yang tidak terkena air kencing.

5) Biarkan kering sendiri dan jangan dibilas. boleh juga gunakan kipas angin untuk mempercepatkan proses pengeringan. Biar kan nya semalaman.

6) Keesokannya, sediakan campuran cuka tetapi dengan campuran air panas pula.

7) Gunakan campuran cuka panas ini untuk mencuci di tempat bekas air kencing beberapa kali dan biarkan kering untuk beberapa jam.

sumber: kucingutara

ANDA TAK DE MASE NAK BUAT SEMUA NI?? jangan risau, team FGU dh cipta 1 spray yang boleh hilangkan bau hancing sekelip mata.. xpyah susah payah dah.. 

KELEBIHAN POO PEE SPRAY (500ml):-
❤ SERAP bau HANCING di Tempat POO&PEE
❤ Boleh sembur di tilam,sofa,langsir,lantai..(spray je 1 rumah ala2 feberizz gitu..)
❤ Anti BAkteria & Kuman
❤ Tiada ALCOHOL
❤ ADVANCE ODOUR Teknologi dari Jerman 🇩🇪
❤ Human grade (so klw terkena pd anda, anak2 atau kucing pn selamat..)
❤ Selamat utk seisi kediaman anda
❤ Bau blueberry segar yg confirm nyamann utk anda & haiwan peliharaan.
.
👉🏼👉🏼 CARA GUNA 👈🏼👈🏼
Spray je kt sofa, langsir, tilam, carpet, lantai, kwsn sangkar dan tempat POO&PEE si buluss..seminit siap!!

kliks link di bawah untuk pembelian @ whatsapp  011.1447.2117

https://kucingsayang.com/products/poo-pee-spray?variant=28714972754

 


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published